Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

Tyto webové stránky používají základní funkční cookie k zajištění svého správného fungování a sledovací cookie k pochopení toho, jak se stránkami pracujete. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s používáním cookies.

Podrobnější informace o tom, jak cookies zpracováváme, naleznete v našich Podmínkách ochrany osobních údajů.

9 nejčastějších otázek o KLINOSANU od našich zákazníků

KLINOSAN jako trvalé řešení plísní má již mnoho úspěšných referencí ať už z oblasti bytů, rodinných domů či zdravotnických zařízení zasažených plísněmi a našel si spoustu svých zákazníků. Vybrali jsme pro vás z jejich dotazů ty, na které se ptali nejčastěji a věříme, že pomohou i vám.

1. Musím odstranit původní omítku zasaženou plísněmi?

Nemusíte. Pokud je omítka pevná a soudržná, stačí odstranit malbu, kde je plíseň, a to s přesahem cca 50cm do „zdravé“ plochy. Jen počítejte s tím, že Klinosan se aplikuje v min tloušťce 5mm, takže při aplikaci na části zdi je pak potřeba odstranit štuk nebo i část omítky z toho důvodu, aby byla zeď po aplikaci v rovině. 

2. Bude Klinosan fungovat i v případě zemní vlhkosti či nefunkční hydroizolace?

Určitě vám situaci výrazně zlepší, avšak Klinosan je především určen na kondenzační vlhkost, jejímž průvodním jevem jsou plísně. Pokud je ve vašem případě příčinou vlhkosti nefunkční hydroizolace a zemní vlhkost, bude záležet kolik % vlhkosti a soli je ve zdivu obsaženo a počítejte s tim, že Klinosan stěrka v tloušťce 5mm stačit pravděpodobně nebude a situaci si bude vyžadovat spíše použití Klinosan omítky v tloušťce až 2,5cm. Pokud si nejste jisti, vyžádejte si názor naseho odborného technika, který situaci posoudí a navrhne, zda se jedná spíš o komplexní sanaci nebo jen o řešení plísní. 

3. Stačí, když nanesu Klinosan jenom na místo, kde se plíseň vyskytovala?

Ano, stačí – s přesahem cca 50cm do „zdravé“ plochy. Ale doporučujeme se zamyslet nad tím, proč plíseň v daném místě vznikala a zda nebude za nezměněných podmínek vznikat dále na neošetřených stěnách místnosti.

4. Můžu Klinosan tónovat? A pak tou barvou vymalovat i zbytek pokoje?

Ano, lze to, ale pouze do jemných pastelových odstínů. Doporučujeme si vybrat z nabízené palety odstínů speciálních barev KLINOSAN Color, u kterých zaručujeme, že nebudou bránit stěrce KLINOSAN ve správném fungování. Tyto barvy lze samozřejmě použít i na místa neošetřená Klinosanem.

5. Jde KLINOSAN použít i v paneláku?

Tím, že je u KLINOSANU potřeba odstranit pouze malbu, není problém s aplikací ani v panelových domech. Zde je jen praktičtější ošetřit vždy alespoň jednu celou stěnu, protože stěrka KLINOSAN se nanáší v min tloušťce 5mm.

6. Může se KLINOSAN použít i na sádrokarton?

To nedoporučujeme, protože sádrokarton je velmi nasákavý a je schopen skokově z Klinosanu odčerpat vodu, a ten se pak nemusí spojit s podkladem. Můžete si pomoci penetací, aby podklad nebyl tak nasákavý, avšak nemůžeme v tomto případě poskytnout plnohodnotnou garanci 5 let.

7. Je potřeba na KLINOSAN použít ještě štukovou vrstvu?

Můžete, ale je to zbytečné a doporučujeme spíše nechat vrstvu Klinosanu jako konečnou ve styku s okolím, protože tak využijete maximum vlastností této stěrky i za cenu toho, že bude stěna malinko hrubší. Potřebujete-li zjemnit její povrch, můžete ji zahladit kovovým hladítkem.

8. Jak si mohu zajistit garantovanou záruku 5 let?

Záruku 5 let držíme vždy v rámci koupi výrobku. Je však samozřejmě podmíněna správnou aplikací. Doporučuji určitě zaslat foto původního stavu a podkladu před nanášením Klinosanu, abyste předešli případným možným chybám, či nereálným očekáváním. Pak se skutečně stačí jen soustředit na dodržení pracovního postupu a výsledek je zaručen, není to složité. Pokud i přesto dojde k tomu, že nejste spokojení nebo došlo z vašeho pohledu k vadě, přijede kvalifikovaný odborník, který stav posoudí a většinou zkušenými otázkami vždy přijde na příčinu neshody.

Pokud by došlo k pochybení z naší strany, vrátíme vám vaše peníze. Pokud byste se cítili i přesto nespokojení, můžete si vždy pozvat i nezávislého soudního znalce a situaci s námi konzultovat. Naším posláním však je, aby se náš zákazník cítil fér a byl spokojený a k těmto situacím pak nedochází.

9. Jaké jsou nejčastější chyby zákazníků při nedodržení pracovního postupu?

Myslím ze můžeme mluvit o třech:

1. Nesprávné použití -> nesplnění očekávání

V tomto případě je příčinou problému zemní vlhkost či nefunkční hydroizolace a nikoliv vlhkost kondenzační. Zákazník má potom příliš velká očekávání od Klinosan stěrky, byť jeho případ je vhodný spíše pro komplexní sanaci vlhkého zdiva.

2. Stěrka popraskala - špatně připravený podklad

V tomto případě většinou nebyla splněna podmínka z pracovního postupu a podklad byl málo zvlhčen a přijímal stále vodu. V tomto případě pak podklad čerpá vodu z Klinosanu a ta mu následně chybí pro vyzrání. Výsledkem mohou byt praskliny, či separace od podkladu.

3. Stěrka je hrubší, než jsme čekali

V tomto případě se většinou nepoužilo molitanové hladítko pro hlazení povrchu a po zavadnutí zákazník pro finalizaci hladkosti nepoužil kovové hladítko.

 

Pokud vás napadají další dotazy, podívejte se, zda nenajdete odpověď v NEJČASTĚJŠÍCH OTÁZKÁCH. Pro technické informace doporučujeme TECHNICKÝ LIST a pokud si stále nedovedete přesně představit, jak probíhá samotná aplikace, podívejte se na PRACOVNÍ POSTUP.

Nebo nám napište na info@realsan.cz  či zavolejte na zákaznickou linku 602 319 390. Rádi vám poradíme. :)

Zpět na seznam
Poradna
Poradna
Služby
Služby
Košík
Košík